Foto's en beschrijvingen.

Alle bersiapkampen waarin de Nederlanders uit Salatiga zaten.

Verzameld door: Ed van der Wal
Geboren: 28-12-1925, Indonesië (Java)
Overleden: 19-7-2017, Nederland
Kampen Salatiga
Uitgave 2013

De inhoud van deze website is in boekvorm te bestellen bij pro-book.nl. Zie onderaan homepagina.

Discussie Forum.

Bojolali

Hallo Ed, 22-02-2015
Ik las op het net nav van een verhaal, dat jij uit Bojolalie kwam.
Ik ben Frans J. Smith (55), en een deel van mijn familie kwam ook uit Bojolali. Mijn over-over grootmoeder was Christine Smith, geboren Christine Simon. Zij is oma van mijn vader, Johannes Smith (1933). Ik ben bezig met onderzoek naar deze familie Simon. Wat ik weet is dat Christine Simon 1882, huwde met Henricus Marcus Stephanus Smith. De vader van Henricus M.S. Smith was een Engelsman. Van deze man en diens vrouw kan ik nog niets vinden. Henricus en Christine hadden 3 zonenen waarvan er een: Dominicus Hercules Smith (1908-1943) overleed in Japans (werkkamp). Dit was dus mijn opa, vader van mijn vader.
Van hem kon ik alleen de Japanse interneringskaart vinden, en zijn as in Indonesie. Een andere zoon van Henricus en Christine was Charles (Karel) en die huwde met Emma Simon. Tijdens de Japanse bezetting, werden 2 ooms (broers van mijn vader) samen met Christine Smith (Simon) naar Solo gebracht, en zaten zij in verschillende kampen. Tot ze op een moment naar huis mochten, door geld/betaling vlg sommigen. Echter toen ze thuis kwamen bleek hun huis bezet door andere mensen. Ze gingen toen naar een nichtje en dat nichtje kan Flora Suzanne simon zijn, die werd na de oorlog de stiefmoeder van mijn vader. Ik kende haar als oma Mahmoek. De Japanse kaart werd na de oorlog gestuurd aan Christine Smith (Simon) adres: Tampirweg Bojolali. Van Emma Simon kan ik niets vinden omda thet denk ik een roepnaam is, en niet haar geboorte/doop naam. De familie Simon is groot en er is al veel onderzoek vericht. Ken jij misschien deze familie ?...als je iets weet zou je dat dan met mij willen delen ?..alvast erg bedankt..gr. Frans.